Friday 22 March 2013

Aman Palestin hantar pasukan perubatan pertama ke Gaza Oleh GAMAL NASIR MOHD. ALI BANGI 22 Mac - Untuk julung-julung kalinya, Aman Palestin Berhad (Aman Palestin) akan menghantar pasukan pakat perubatan ke Gaza sebagai sebahagian daripada misi kemanusiaannya ke wilayah Palestin itu. Ketua pasukan pakar perubatan itu, Dr Zainurrashid Zainuddin berkata, selain beliau, pakar perubatan berkenaan akan terdiri daripada lima pakar yang lain dan akan melaksanakan 21 operasi pembedahan ke atas 21 orang mangsa serangan Israel di kalangan penduduk Palestin. “Operasi pembedahan ini akan merangkumi enam pembedahan ortopedik, 11 pembedahan urologi dan empat pembedahan neurologi. “Kos keseluruhan yang berkaitan dengan pembedahan ini ialah sebanyak RM500,000," kata beliau dalam sidang akhbar di Hotel Equatorial di sini hari ini. Pakar-pakar yang akan turut serta dalam rombongan seramai 18 orang ini termasuk Dr Hamid Gahazali dari Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di Kuantan, Dr Md Mahir Abdullah dari Pusat Perubatan Shah Alam (SAMC), Dr Mohamed Ashraf Mohamed Daud dari Hospital KPJ Perdanadi Kota Bharu , Dr Mohamad Nor Sundari dari Pusat Perubatan Kuantan (KMC) dan Dr Zairul Nizam Zainol Fithri dari Hospital Pakar Senawang. Misi Kemanusiaan Gaza yang ke-14 bagi tahun 2013 ini akan berlepas pada 26 Mac dan dijangka pulang ke tanah air pada 8 April.

Aman Palestin hantar pasukan perubatan pertama ke Gaza

BANGI 22 Mac - Untuk julung-julung kalinya, Aman Palestin Berhad (Aman Palestin) akan menghantar pasukan pakat perubatan ke Gaza sebagai sebahagian daripada misi kemanusiaannya ke wilayah Palestin itu.
Ketua pasukan pakar perubatan itu, Dr Zainurrashid Zainuddin berkata, selain beliau, pakar perubatan berkenaan akan terdiri daripada lima pakar yang lain dan akan melaksanakan 21 operasi pembedahan ke atas 21 orang mangsa serangan Israel di kalangan penduduk Palestin.
“Operasi pembedahan ini akan merangkumi enam pembedahan ortopedik, 11 pembedahan urologi dan empat pembedahan neurologi.
“Kos keseluruhan yang berkaitan dengan pembedahan ini ialah sebanyak RM500,000," kata beliau dalam sidang akhbar di Hotel Equatorial di sini hari ini.
Pakar-pakar yang akan turut serta dalam rombongan seramai 18 orang ini termasuk Dr Hamid Gahazali dari Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di Kuantan, Dr Md Mahir Abdullah dari Pusat Perubatan Shah Alam (SAMC), Dr Mohamed Ashraf Mohamed Daud dari Hospital KPJ Perdanadi Kota Bharu , Dr Mohamad Nor Sundari dari Pusat Perubatan Kuantan (KMC) dan Dr Zairul Nizam Zainol Fithri dari Hospital Pakar Senawang.
Misi Kemanusiaan Gaza yang ke-14 bagi tahun 2013 ini akan berlepas pada 26 Mac dan dijangka pulang ke tanah air pada 8 April.

No comments:

Post a Comment