Friday 22 March 2013

Grand Prix Malaysia: Webber terpantas sesi latihan


PEMANDU Lotus, Kimi Raikkonen keluar dari dok hentian bagi memulakan sesi latihan pertama Grand Prix Malaysia di Litar Antarabangsa Sepang, di Kuala Lumpur hari ini. - UTUSAN/NOORADZRENE MOHD NOOR
SEPANG 22 Mac - Mark Webber, pemandu pasukan Infiniti Red Bull Racing mencatatkan masa terpantas dalam sesi pertama latihan rasmi di Litar Sepang di sini hari ini.
Pelumba dari Australia itu mencatat satu minit 36.935 saat, 0.068 saat mendahului pelumba Finland Kimi Raikkonen dari pasukan Lotus F1 Team.
Webber menamatkan perlumbaan di tempat keenam pada pusingan pembukaan di Grand Prix Australia yang berlangsung at Albert Park, Melbourne, pada 17 Mac.
Di tempat ketiga ialah rakan sepasukan Webber, Sebastian Vettel dari Jerman dengan catatan masa pusingan terpantas 1:37.104s.
Sementara itu, pasukan F1 milik Malaysia, dua pemandu pasukan Caterham F1 Team, Giedo Van der Garde (Belanda) dan Charles Pic (Perancis), masing-masing menduduki tempat ke-19 dan ke-21 dengan catatan masa 1:40.728s dan 1:41.163s.
Sesi latihan kedua akan berlangsung pada 2 petang. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment