Maxis lancar pelan BlackBerry Z10BlackBerry z10 boleh didapati di semua pusat Maxis.
Penyedia telekomunikasi pertama bawa masuk model terbaru

Maxis Bhd, muncul penyedia telekomunikasi pertama tempatan yang melancarkan telefon pintar BlackBerry Z10 dengan pelan serendah RM55 sebulan. 

Pelanggan syarikat telekomunikasi itu boleh mendapatkan telefon pintar berkenaan di semua Pusat Maxis bermula hari ini. 
Ketua Eksekutif Maxis, Sadip Das, berkata syarikat itu berbangga kerana menjadi penyedia telekomunikasi pertama membawa masuk model BlackBerry terbaru ke Malaysia. 


“BlackBerry Z10 menjadi titik perubahan dalam sejarah syarikat dengan sistem operasi baru yang direka untuk menetapkan semula standardnya dalam pasaran peranti terminal,” katanya pada pelancaran BlackBerry Z10 itu di Kuala Lumpur, semalam. 

Yang turut hadir ialah Ketua Produk, Peranti, Inovasi dan Perantauan Maxis, T Kugan; Pengarah Urusan bagi Asia Selatan BlackBerry, Hastings Singh; dan Pengarah Negara bagi Malaysia BlackBerry, Annamalai Muthu. 

Maxis adalah operator pertama memperkenalkan pelbagai peranti BlackBerry di Malaysia pada 2004 dan terus menerajui pasaran dalam membawa masuk telefon pintar terbaru. 

BlackBerry Z10 dilancarkan pada 20 Februari lalu dan boleh ditempah menerusi program pendaftaran Maxis sehari kemudian. 
Menerusi BlackBerry Z10, Maxis akan menawarkan tiga pelan terbaik kepada pelanggannya. Pelan pertama dikenali BB More 55 menawarkan komitmen bulanan RM55 dan harga peranti RM1,888 beserta kontrak 12 bulan. 

Pelanggan juga boleh memilih pelan BB More 88 dengan komitmen bulanan RM88 dan harga peranti RM1,708 beserta kontrak 12 bulan dan RM1,488 (kontrak 24 bulan). 

Bagi pelan BB More 148 pula, pelanggan hanya membayar komitmen bulanan RM148 dengan harga peranti RM1,588 (kontrak 12 bulan) dan RM1,268 (kontrak 24 bulan). 

Selain itu, Hotlink juga akan memberi ganjaran kepada pelanggan setia BlackBerry prabayar dengan harga istimewa RM1,888 bagi BlackBerry Z10 bersama data percuma 1.5 gigabait (GB) dengan tawaran itu sah sehingga 30 April ini.