Tuesday 19 March 2013

Villa cemerlang bantu Barca



VILLA (kanan) meraikan jaringan golnya bersama Messi ketika menentang Rayo Vallecano kelmarin. Barcelona menang 3-1.



MADRID - David Villa melahirkan kegembiraan apabila dia kembali menemui sentuhan gol serta mendapatkan semula prestasi terbaiknya ketika membantu kemenangan 3-1 Barcelona ke atas Rayo Vallecano dalam aksi Liga Sepanyol kelmarin.
Dalam perlawanan itu, Villa menjaringkan satu gol serta membantu dua jaringan Lionel Messi, sekali gus menjadikan Barca selesa menerajui carta liga dengan 13 mata.
"Saya sangat gembira kerana dapat membantu pasukan serta menjaringkan gol. Saya gembira kerana itu yang sepatutnya saya lakukan sebelum ini kerana saya seorang penyerang.
"Saya ingin meneruskan prestasi cemerlang ini dalam setiap perlawanan selepas ini," kata Villa.
Terdahulu, dalam perlawanan minggu lalu ketika Barca menewaskan AC Milan 4-0, Messi dan Villa turut menjadi watak penting di sebalik kemenangan bergaya mereka itu.
Bagaimanapun, Villa menafikan skuad The Catalans itu telah goyah akibat tiga kekalahan beberapa minggu lalu sebelum mereka mempamerkan kebangkitan ketika membenam Deportivo La Coruna dan AC Milan.
"Saya gembira digandingkan dengan Messi dalam mengetuai jentera serangan pasukan. Hari ini (kelmarin) kami telah menghasilkan tiga gol dan kami akan meneruskan gandingan mantap ini.
"Saya tidak rasa kami telah kehilangan keyakinan. Bola sepak adalah sukan yang memerlukan anda menang, seri atau kalah dan kami sentiasa mahukan kemenangan dalam setiap perlawanan," jelas Villa.
Akibat kecederaan Xavi dan Carles Puyol serta penggantungan Victor Valdes, penolong pengurus Barca, Jordi Roura terpaksa merombak skuadnya itu bagi menghadapi minggu yang padat dengan perlawanan penting selepas ini. - AFP

No comments:

Post a Comment