Wednesday 3 April 2013

Impian besar Mourinho



MOURINHO berharap jentera serangan Real tampil lebih garang pada aksi suku akhir pertama Liga Juara-Juara menentang Galatasaray di Stadium Santiago Bernabeu awal pagi esok.


MADRID - Pengendali Real Madrid, Jose Mourinho berharap jentera serangan skuad The Galacticos tampil lebih garang pada aksi suku akhir pertama Liga Juara-Juara menentang Galatasaray di Stadium Santiago Bernabeu awal pagi esok.
Ketika ini, hanya Cristiano Ronaldo sahaja yang dilihat berada pada tahap sebenar selepas penyerang sensasi Portugal itu meledakkan 43 gol musim ini selepas seri 1-1 dengan Real Zaragoza dalam aksi Liga Sepanyol, Sabtu lalu.
Selain Ronaldo, jentera penyudah The Galacticos dilihat masih tercari-cari sentuhan sebenar dan ia sangat merisaukan Mourinho.
"Ia sesuatu yang cukup berbeza buat kami musim ini.
"Musim lalu, kami berjaya menjaringkan tiga gol dalam empat perlawanan.
"Kali ini, satu-satunya pemain yang dilihat kekal dengan prestasi hebat seperti itu hanya Ronaldo," kata Mourinho.
Namun, Mourinho enggan menekan 'butang panik' dan masih mempercayai kemampuan gandingan penyerangnya, Karim Benzema serta Gonzalo Higuain.
"Jaringan pasti tiba. Jika kami gagal menghasilkan seba- rang gol ketika berdepan Gala- tasaray, saya percaya kami akan melakukannya pada perlawanan akan datang.
"Cuma, saya terpaksa mene- rima hakikat bahawa kami sukar menjaringkan gol ketika ini," katanya.
Bakal tampil tanpa kapten, Iker Casillas bersama Raphael Varane dan Fabio Coentrao yang masih belum pulih dari- pada kecederaan, Mourinho berharap anak-anak buahnya dapat memperoleh bekalan selesa bagi mengelak tersingkir berdasarkan peraturan gol di tempat lawan.
"Kami gagal melakukannya ketika berdepan Manchester United (seri 1-1) di Bernabeu, mujur kami berjaya mara.
"Jadi, kelebihan harus berpihak kepada kami," kata Mourin- ho.
Pada masa sama, Mourinho juga menyangkal dakwaan bahawa Real menjadi pasukan pilihan berbanding Galatasaray.
"Mereka memiliki pemain yang biasa beraksi pada kempen Liga Juara-Juara dan kekuatan mereka bukan semata- mata kerana (Didier) Drogba dan (Wesley) Sneijder.
"Galatasaray mempunyai Emmanuel Eboue yang pernah beraksi bersama Arsenal, Felipe Melo (Juventus), Albert Riera (Liverpool) dan Fernando Muslera yang pernah beraksi bersama Lazio sebelum ini," kata- nya. - AFP

No comments:

Post a Comment