Wednesday 3 April 2013

Piala AFC: Kelantan belasah Da Nang 5-0




NWAKAEMI (kanan) menyumbat gol pertama Kelantan ketika menewaskan Da Nang 5-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam tadi.


KELANTAN tampil dengan kelas tersendiri ketika mengejutkan pendahulu Kumpulan G, SHB Da Nang FC 5-0 pada kempen Piala Konfederasi Bola Sepak Asia, (AFC) di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu malam tadi, lapor KHAIRI MOHAMAD.
Anak-anak buah Bojan Hodak membuktikan kehebatan jentera
serangannya selepas empat bulan melalui tempoh yang sukar pada musim 2013.
Pada perlawanan tersebut, skuad The Red Warriors memperoleh gol pembukaan menerusi pemain import dari Nigeria, Dickson Nwakaemi pada minit keempat.
Indra Putra Mahayuddin meledakkan gol kedua pasukan tuan rumah pada minit keenam sebelum Mohd. Faiz Subri dan Dimitri Pertratos (ke-59) turut mencipta nama selaku penjaring apabila
menjaringkan gol ketiga dan keempat masing-masing pada minit ke-23 serta 59.
Kapten Kelantan, Badhri Radzi melengkapkan malam bergaya apabila menyumbat gol kelima pada minit ke 86.
The Red Warriors sekadar mencatat keputusan seri 1-1 di hadapan penyokong sendiri pada perlawanan pertama menentang Maziya SRC dari Maldives pada 6 Mac sebelum menewaskan kelab Myanmar, Ayeyawady 3-1 pada 13 Mac lalu.
Kemenangan itu cukup bermakna kerana ia memberi ruang kepada Kelantan untuk merampas kedudukan teratas Kumpulan G selepas mengumpul tujuh mata, satu mata di depan Da Nang.
Skuad kendalian Hodak akan bertandang ke Vietnam bertemu Da Nang pada 10 April depan.

No comments:

Post a Comment