Friday 31 May 2013

Amalan Menguatkan Tubuh Badan

Diet seimbang adalah kunci utama untuk sehat selain dari amalan pemakanan yang betul. Sejak saya berazam untuk kurus haritu sudah masuk fasa ke dua saya lalui. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
Saya ambil tips Imam Al Ghazali untuk menguatkan tubuh badan. Badan kita ni kena jaga. Kalau nak pakai lama kenalah berkorban sedikit. Untuk mendpatkan kesihatan yang sempurna kena buat stail diet kamekaze.
Antara amalan yang boleh menguatkan tubuh badan ialah:
1. Makan Daging- Daging terbaik ialah daging kambing. Seminggu sekali pun jadilah. Daging ni tak boleh makan hari-hari. Ia akan menyebabkan penyakit lain datang.
Lamb Chop dibaham sampai licin
2. Pakai harum-haruman- Yang ni jarang lelaki nak buat. Perempuan biasa la. Pakai minyak wangi bukan untuk orang lain, pakai untuk diri sendiri. Lepas ni bolehla beli minyak wangi untuk digunakan bagi menguatkan tubuh badan.
3. Mandi- Sebaik-baiknya mandi dua kali sehari. Lebih pun tak apa. Bila kita mandi, aura-aura negatif dan busuk-busuk badan tu akan hilang menjadikan badan kita siha dan kuat. Mandi yang paling baik ialah sekitar 10-15 minit. Kurang daripada tu mandi katun namanya.
4. Pakai pakaian diperbuat daripada kapas- Kapas ni sifatnya lembut dan sejuk. Bila kita pakai rasa selesa

No comments:

Post a Comment