Monday 17 June 2013

Justin Bieber dikecam jiran

DIA terbukti jiran yang tidak popular sejak berpindah ke komuniti berpagar di Calabasas, Los Angeles tahun lalu.
Tingkah laku buruk Justin Bieber di kejiranan berkenaan menyebabkan sebahagian penghuni enggan membayar bayaran caj khidmat bulanan.
Penduduk di kejiranan mewah itu membayar AS$1,000 (RM3,084) sebulan untuk khidmat seperti kawalan keselamatan dan pembersihan jalan raya.

Kerana marahkan Persatuan Pemilik Kediaman (HOA) yang gagal mengambil tindakan terhadap perangai buruk Bieber, mereka berhenti membayar wang khidmat itu.
FotoBieber membeli kediaman mewah yang berharga RM20.05 juta pada tahun lalu.

Bintang remaja berusia 19 tahun itu dilaporkan sering mengganggu jiran tetangga dengan bunyi bising kerana berparti dan memecut di jalan raya sejak beberapa bulan kebelakangan ini.

Pada Mac lalu, dia dilapor meludah ke arah muka seorang jiran apabila ditegur mengenai sikapnya yang suka memecut kereta Ferrarinya di kawasan kejiranan itu.

Jabatan Polis Los Angeles dikatakan sedang menyiasat insiden itu di mana Bieber didakwa berkata: “Saya akan bunuh kamu.”

Berikutan pergaduhannya dengan bekas pemain bola Amerika, Keyshawn Jackson minggu lalu akibat kes memecut di jalan raya, penduduk bercadang menangguhkan bayaran yuran bulanan hingga tindakan diambil, menurut TMZ.

Tindakan mereka pasti membuat HOA kerugian besar.

Penduduk mahu HOA memberikan amaran tegas kepada Bieber mengenai peraturan di kawasan kejiranan itu, termasuk bunyi bising kerana berparti, meletak kenderaan sesuka hati dan memecut.

Isnin lalu, bekas pemain NFL, Jackson yang tinggal di komuniti itu bersama empat anaknya bersemuka dengan Bieber selepas dia memecut melepasi lelaki terbabit pada kelajuan tinggi.

Jackson dilapor melompat ke dalam kereta Prius miliknya dan mengejar penyanyi terbabit dan memintas Ferrari dipandu Bieber.

Bagaimanapun, Bieber meluru ke dalam rumah agam tujuh bilik tidur bernilai $6.5 juta (RM20.05 juta) tanpa mengendahkan Jackson.

Jurucakap polis Los Angeles, Steve Whitmore mengesahkan kepada TMZ bahawa pihaknya menerima dua panggilan berasingan mengenai cara pemanduan penyanyi itu.

Ejen Jackson, Jerome Stanley berkata pelanggannya amat berang sambil menambah: “Jackson memandang serius perkara itu. Dia mahu Bieber memperlahankan keretanya dan menjadi jiran yang bertanggungjawab.”

Bekas pemain bola Amerika, Eric Dickerson yang juga tinggal di kawasan itu menulis di Twitter, turut menyelar sikap Bieber.

“Saya juga tinggal di Calabasas dan @justinbieber perlu berhati perut. Hei @justinbieber, saya juga pernah ada kereta Ferrari putih, tetapi saya tahu had laju di kawasan kejiranan, tempat ramai kanak-kanak bermain. Hanya ingin menjelaskan, saya rasa @justinbieber pemuda yang berbakat. Tetapi sebagai ibu bapa kepada anak-anak kecil, cara pemanduan yang cuai membimbangkan saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment