Saturday 23 March 2013

Tiada hubung kait dengan Blues

Jurulatih Russia Fabio Capello (gambar) menegaskan beliau tidak pernah berhubung dengan Chelsea selepas dirinya dikaitkan dengan perpindahan ke kelab Liga Perdana itu.
Dengan pengurus sementara Chelsea Rafael Benitez dijangka meninggalkan kelab itu apabila kontraknya berakhir hujung musim ini, Capello bekas pengurus England dilapor menjadi buruan pemilik Blues Roman Abramovich untuk mengambil alih kerusi panas itu.

Nama Capello menjadi sebutan sebagai pengurus baru Chelsea sebelum Benitez dilantik menggantikan Roberto Di Matteo, November lalu dan bekas pengurus Real Madrid dan AC Milan itu sekali lagi menjadi perhatian awal bulan ini.
Namun pengendali dari Itali itu membuat permulaan cemerlang bersama Russia dengan menduduki tangga teratas Kumpulan F hasil empat kemenangan berturut-turut dalam kempen kelayakan Piala Dunia 2014 di Brazil.

Anak buah Capello berdepan Ireland Utara di Belfast, awal pagi esok sebelum berkunjung ke London bagi perlawanan persahabatan menentang Brazil Isnin ini.

Perlawanan persahabatan itu berlangsung di Stamford Bridge namun Capello menyatakan, beliau tidak mungkin menjadi pengurus kelab barat London itu dalam masa terdekat.
“Saya tidak tahu dikaitkan dengan Chelsea. Saya gembira di Russia dan memberi fokus kepada kelayakan Piala Dunia,” katanya.

Capello tidak berminat membicarakan tawaran pengurus Blues sebaliknya lebih memberi tumpuan kepada cabaran dihadapi di Belfast.
Russia sudah biasa dengan cuaca sejuk di Windsor Park namun apa yang membimbangkan Capello adalah tiupan angin kencang seperti disaksikan pada sesi latihan semalam.

No comments:

Post a Comment