Monday 25 March 2013

Memang sah jeneral Sulu



ZULKIFELI (kiri) dan Khalid memberikan situasi terkini Ops Daulat pada sidang akhbar di Lahad Datu semalam.


LAHAD DATU - Polis semalam mengesahkan pemimpin utama pengganas Sulu yang diberkas di kawasan berpaya di Kampung Sri Melor Bugaya, Semporna dekat sini kelmarin merupakan Menteri Pertahanan Suluk berpangkat jeneral lima bintang.
Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, panglima pengganas Sulu yang dikenali sebagai Datu Amirbahar Hushin Kiram, 40-an ditahan bersama isterinya, Gina Taves Kiram pada pukul 1.30 pagi ketika cuba melarikan diri di kawasan tersebut.
"Ya, saya mengesahkan penangkapan itu adalah mereka," katanya ringkas pada sidang akhbar bersama Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin di Markas Operasi Felda Sahabat 16 dekat sini semalam.
Beliau berkata demikian bagi mengulas laporan akhbar mengatakan pasukan keselamatan telah menahan Amirbahar yang dikatakan anak saudara pemimpin puak pengganas Sulu, Jamalul Kiram III di satu kawasan paya sewaktu cuba melarikan diri bersama isterinya.
Turut dirampas pada lelaki berkenaan adalah dua beg yang mengandungi komputer riba, tiga telefon bimbit, kad bank Western Union, kad sim, kad memori, fail mengandungi dokumen Kesultanan Sulu serta wang tunai RM3,000.

No comments:

Post a Comment